Reis en de eerste dag - Reisverslag uit Bridgetown, Barbados van nick biggelaar - WaarBenJij.nu Reis en de eerste dag - Reisverslag uit Bridgetown, Barbados van nick biggelaar - WaarBenJij.nu

Reis en de eerste dag

Door: Nick van den Biggelaar

Blijf op de hoogte en volg nick

14 Januari 2014 | Barbados, Bridgetown

Daar zitten we dan, Joost is in zijn game of thrones boek aan het lezen en Tom is aan het skypen met zijn vriendin. Dit is onze 2de dag op barbados, we zijn hier om een gedeelte van onze studie bedrijfskunde te volgen en zullen tot 9 juni hier verblijven.

We zijn vertrokken vanuit schiphol voor een tussenstop in London om vervolgens ruim 8uur te vliegen naar Barbados. Het vliegen was absoluut geen straf met de goede verzorging van de stewardessen. De aankomst op het eiland was 100x mooier dan we vooraf hadden verwacht, een heerlijke zomerse bries, palmbomen en de prachtige oceaan gaven ons meteen een Carribisch gevoel.

Bij de douane werd niet heel moeilijk gedaan waardoor we snel onze koffers konden pakken en op zoek gingen naar een taxi. We kozen ervoor om een officiële taxi te nemen voor de zekerheid. De taxi kosten ca. 35 dollar, dit viel ons dan ook alles mee aangezien we ruim 40 minuten in de taxi hebben gezeten. Achteraf weten we nu ook waarom de taxi niet duur was, de taxi chauffeur stopte namelijk halverwege de rit om ons mede te delen dat hij eigenlijk niet precies wist waar hij naartoe moest rijden. Gelukkig hadden we in Nederland een mail met de routebeschrijving gekregen en konden we onze weg vervolgen.

Bij aankomst in het huis werden we opgewacht door Tito, de huisbaas, en zijn vrouw. We hebben een korte instructie gekregen over ons huis, wat overigens een ruim huis is met ieder een royale slaapkamer, twee badkamers, een washok, keuken en een woonkamer. Na de instructie bood Tito aan om een kleine rondrit te maken. Deze rondrit bezorgde ons een gemengd gevoel, het was namelijk al donker en de wijk oogde als een verouderde ghetto. Vervolgens zijn we zoals echte studenten gaan eten bij KFC. Terug bij ons huis hebben we nog even nagepraat over de hele reis waarna we alle drie totaal gesloopt binnen mum van tijd sliepen.

7uur s'ochtends begon dan onze eerste volledige dag op Barbados. Omdat we nog geen eten in huis hadden besloten we om een stuk door de buurt te gaan lopen en op zoek te gaan naar een supermarkt. Nu werd meteen duidelijk dat de buurt absoluut geen ghetto was maar een mooie en rustige buurt. Het was even afwachten hoe mensen zouden reageren op drie jongens die er anders uitzien. Ook dit viel ons reuze mee, de mensen zijn hier hardstikke vriendelijk en beleefd, iets waar veel Nederlanders nog wat van kan leren.

Tijdens onze wandeling hebben we onze ogen uitgekeken. Naast de prachtige omgeving zijn hier tal van diersoorten in het wild te bewonderen. Ze moesten we een paar keer met onze ogen knipperen voordat we beseften dat er zojuist een aap voor ons de weg overrende.

Na een wandeling van een uur besloten we om eens te gaan kijken hoe het strand er nu werkelijk uitzag. Nou dit strand...... WAUWWWW, het was nog mooier dan elke foto die we de afgelopen maanden hebben gezien. De parelwitte stranden en het kristalheldere water konden zo uit een droom komen, foto's staan op facebook voor de liefhebbers. Helaas waren we niet slim genoeg om onze zwembroek, water en zonnebrand mee te nemen waardoor we na een half uurtje op het strand gedwongen werden om naar huis te gaan.

Thuis aangekomen hebben we meteen de kraan leeggedronken en onze zwembroek gepakt. Omdat we net een wandeling van 3uur erop hadden zitten besloten we een bus naar het strand te nemen. Deze busreis was werkelijk het meest vreemde en indrukwekkende wat ik ooit in het openbaar vervoer heb meegemaakt. Er rijden hier twee soorten bussen, een bus is van de overheid en rijdt om het uur via vaste routes. De tweede soort bus zijn kleine witte busjes die over het hele eiland rijden, omdat deze makkelijker te vinden waren besloten we deze te nemen. Onderweg naar de bushalte zagen we een van deze busjes een meter over 300 verder rijden, in Nederland een teken dat je de bus hebt gemist en moet wachten op de volgende. Nou dat was hier dus absoluut niet het geval, de bus kwam in zijn achteruit de berg opgereden om ons op te pikken. In deze busjes werken twee mensen, een chauffeur en een hoe zal ik het noemen..... Waarschijnlijk is hier niet eens een naam voor. De tweede persoon hing namelijk continu uit het raam om te roepen en wijzen naar mensen die met de bus meewilden. Toen het busje bij ons aankwam werd de deur opengegooid door deze man en hadden we een seconde of 5 om in te stappen. Er zaten naast ons nog ongeveer 4 mensen in het busje, een busje waar in Nederland hooguit 8 mensen in konden stappen. Nou daar gingen we dan op naar het strand en een man die nog steeds uit het busje hangt te roepen. Na een aantal stops dachten we dat het busje nu toch wel echt vol zat, niet dus. Op het gegeven moment zaten we waarschijnkijk met een man of 15 in het busje, erg gezellig maar we wisten niet wat ons overkwam.

Bij thuiskomst van het strand hadden we met Tito afgesproken om een keer samen boodschappen te gaan doen zodat we de grote spullen in een keer mee konden nemen. Vervolgend heeft Joost zich volledig uitgeleefd met koken. Rond 9uur waren we klaar met eten en merkte ik dat ik toch nog redelijk last had van een jetlag, dus lekker op tijd naar bed en op naar alle mooie dagen die nog komen!

Nou hier ga ik het even bij laten! Binnekort zal er weer een update volgen, op de planning staat komende dagen een bezoek aan bridgetown, de eerste schooldag en natuurlijk veel genieten van het weer.

Tot snel!

• 15 Januari 2014 - 10:36

Gerda En Hans:

Ha, die Nick,

Leuk om te lezen hoe de eerste dag verloopt. Dat de reis goed was gegaan hadden we gelukkig al gehoord. En dat de ontvangst goed is verlopen, is ook een mooie start van de komende maanden
    En daar zitten jullie dan in het zonnige Barbados. Heerlijk.
    We zijn benieuwd hoe het verder allemaal gaat lopen en gaat bevallen. En natuurlijk benieuwd naar de eerste foto's.
    Geniet ervan en groeten aan Joost en Tom.
    We blijven jullie volgen.

Gerda&Hans

• 15 Januari 2014 - 15:00

Kwikke!:

Hey boyke!

Zoals verwacht de hele dag aan het luieren!
    Voorbereidingen voor 9 juni zijn al van start gegaan!
    be prepared. Ik denk dat je na 9 juni weer toe bent aan vakantie :)

See U

• 16 Januari 2014 - 15:12

Toos&Pierre:

Ha Nick,

Veel plezier nog en de groetjes uit het druilige Maria-Hoop

Toos&Pierre

• 19 Januari 2014 - 14:48

Marian:

Dat klinkt dus echt als het paradijs op aarde, heerlijk om zo makkelijk naar een bountystrand te kunnen. Wat je schrijft over dat busje: dat hebben wij in Ghana ook meegemaakt, inderdaad ze proppen die helemaal vol. In Ghana noemde ze dit trolleys. soms voelde ik me ook wel onveilig, in zo'n gammel aftands busje. Hoe kom ik hier zonder kleerscheuren uit dacht ik dan. Dat is toch allemaal gelukt aangezien ik nu in dit koude, regenachtige Nederland achter de computer zit.
    Gisteren waren we bij het Cuijpersmuseum in Roermond, off all places!
    Plaats je ook foto's hierop?
    Verder persoonlijke vraag: hebben jullie inmiddels al een lekker inheems recept ontdekt? Ben ik altijd benieuwd naar.
    Voor nu veel plezier en ben benieuwd naar het vervolg. Misschien nog een keer iets over de school, mochten jullie daar tijd voor kunnen vinden.
    Groetjes en liefs Marian , ook van Jan

• 22 Januari 2014 - 22:29

Frans Van De Wiel:

klinkt allemaal heeeel gezellig, nog veel plezier en natuurlijk een leerzame stage.
    We volgen jullie op de voet.
    Groetjes,
    tante Jeanne en ome Frans

• 24 Januari 2014 - 20:08

Wilma En Loek:

Ha die Nick,

Mooi om je eerste ervaringen te lezen. We blijven je natuurlijk volgen. Geniet de komende maanden, deze ervaring neemt niemand je meer af.
    We zijn benieuwd naar het volgende verslag. Veel groetjes, Wilma en Loek